Kuchnia pachnąca wanilią

Kuchnia pachnąca wanilią

sobota, 4 października 2014

CIASTO MILKY WAY

Czekoladowe ciasto z mleczną masą, pyszności, w dzieciństwie z mleka w proszku robiło się domową czekoladę, jak ktoś pamięta to ciasto również polecam wypróbować, bo warto, a przygotowuje się dość łatwo :)



                                                                      SKŁADNIKI:

BISZKOPT:

  • 6 jajek
  • 3/4 szkl. cukru
  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kakao
MASA:
  • 1/2 szkl. mleka
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1 margararyna
  • 1 cukier waniliowy
  • 2,5 szkl. mleka w proszku

                                                                PRZYGOTOWANIE:

Białka ubijamy na sztywną pianę, ciągle miksując dodajemy żółtka, a następnie cukier, chwilę miksujemy, na koniec dodajemy wymieszane obie mąki z proszkiem do pieczenia i kakao, delikatnie wszystko łączymy, ciasto wylewamy na formę  25x30 cm, wyłożoną papierem do pieczenia, wkładamy do rozgrzanego piekarnika do 180 stopni i pieczemy przez 30 minut, gotowy biszkopt zostawiamy do ostygnięcia, następnie przekrawamy na dwa płaty.
Mleko zagotować z cukrem i cukrem waniliowym, mieszając aby cukier się rozpuścił, zostawiamy do wystudzenia. Margarynę ucieramy mikserem, następnie dodajemy ostudzone mleko i mleko w proszku, wszystko ucieramy mikserem na wyższych obrotach, masa będzie trochę gęsta.
Na pierwszą część ciasta rozsmarowujemy masę, kładziemy drugą część i lekko dociskamy, na wierzch ciasta wylewamy polewę czekoladową, ja przygotowałam z dwóch tabliczek czekolady i 1/4 szkl. mleka.




7 komentarzy:

  1. Kocham millky waya. Najlepszy smak na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy można zastąpić margarynę masłem? Bo kiedyś robiłam to ciasto i było czuć dość mocno smak margaryny,ale może to kwestia jakie mleko w proszku się daje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z masłem nie robiłam, ale pewnie masa byłaby jeszcze lepsza, ja użyłam margaryny Kasi i bardziej czuć mleko niż margarynę, następnym razem spróbuję z masłem :)

      Usuń
  3. Słodziutkie, kremowe, musiało być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jakie mleko w proszku zastosowano ?

    OdpowiedzUsuń