Kuchnia pachnąca wanilią

Kuchnia pachnąca wanilią

poniedziałek, 26 stycznia 2015

CIASTKA ORZESZKI

Chyba wszyscy się zgodzą, że to jeden ze smaków dzieciństwa, pyszne ciatseczka nadziane kremem orzechowym, pycha, dostałam niedawno taką maszynkę na kuchenkę do robienia ciasteczek, więc musiałam wypróbować, forma trochę zniszczona, ma już kilkadziesiąt lat, ale ciasteczka wyszły idealne :)



                                                                    SKŁADNIKI:

CIASTO:

  • 3 szkl. mąki
  • 250g margaryny
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 1/2 szkl. drobnego cukru
  • łyżeczka sody
Wszystkie składniki zagniatamy na jednolite ciasto, następnie zawijamy w folię i chowamy do lodówki na ok. 1 godzinę, wtedy lepiej będzie je formować.
Ze schłodzonego ciasta formować kulki wielkości wiśni, wkładać do rozgrzanej i wysmarowanej olejem formy, tak na prawdę to maszynkę trzeba wyczuć, ile dać ciasta i ile piec, żeby się nie przypaliły nasze łupinki orzeszków, powinny mieć piękny złoty kolor.

KREM ORZECHOWY:

PRZEPIS TUTAJ:                                           
                                              

Łupinki nadziewamy kremem i chowamy do lodówki, krem stężeje, a ciasto będzie bardziej kruche, mi smakują najlepiej na następny dzień.
Z podanego przepisu wyszły mi 74 ciastka :)



5 komentarzy:

  1. Też piekłam z formy kupionej od Rosjan na targu,dużo pracy i stania przy kuchni.Kupiłam na allegro formę elektryczną ,wspaniała rzecz.Żałuję,że kupiłam na 12 połówek zamiast na 24,wkładam porcje ciasta na 3 minuty,dobrze jest zaopatrzyć się w minutnik.Moje ciasto to- 1/2 kg mąki,margaryna 25 dkg,śmietana kwaśna 4 łyżki,3 żółtka, 1 łyżeczka sody rozpuszczona w łyżce octu.Z dwóch porcji wychodzi ok 200 orzeszków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś też kupię sobie elektryczną formę, bo przy tej trochę trzeba postać i jest na 8 połówek, ale mam do niej ogromny sentyment, dziękuję za przepis :)

      Usuń
  2. JADŁAM!!-SUPER SĄ TE CIASTECZKA ;ZAKOCHAŁAM SIĘ W NICH OD PIERWSZEGO UGRYZIENIA;) ...ALE NIE MAM JESZCZE MASZYNKI! KONIECZNIE MUSZĘ SIĘ ZAOPATRZYĆ...ZAPRASZAM NA'' RURKI Z KREMEM KAWOWYM'';POZDRAWIAM
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/12/rurki-z-kremem-kawowym-i-waniliowym.html

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja mam do Ciebie pytanie, ponieważ pamietam te ciastka z dzieciństwa i kiedy pewnego dnia okazało się, że mojemy bratu udało się znaleść taką foremkę byłam w niebo wzieta, znalazłam przepis na ciastka w necie i krem-był czekoladowy z mlekiem w proszku, problem pojawił mi się podczas pieczenia, z pomiędzy płytek zaczął kapać mi tłuszcz-z ciasta, i zaczynało się dymić, a co za tym idzie włączył mi się alarm przeciwpożarowy-mieszkam w UK, no i na tym skonczylo sie pieczenie ciateczke. Teraz znów zbliżają się świeta i postanowiłam spróbować jeszcze raz, trafiłam na twoją stronę i przepis :) i czy mogłabyś mi powiedziec, czy takie "kopcenie" podczas pieczenia tych ciasteczek na kuchence gazowej jest normalen, czy może wtedy z przepisem na ciasto było coś nie tak ? I to stanie przy tym jest warte tej roboty z orzeszkami ! tez mam taka małą foremkę, starą pewnie też ma z kilkadziesiąt lat bo od jakiejś starszej pani brat ją zdobył, była popsuta dorobił mi rączki ....

    OdpowiedzUsuń