Kuchnia pachnąca wanilią

Kuchnia pachnąca wanilią

poniedziałek, 14 kwietnia 2014

BISZKOPT DO MAŁEJ TORTOWNICY (18CM)

Nie zawsze planujemy zrobić duży tort, czasami na mniejsze okazje lub tak po prostu gdy mamy ochotę sprawdza się torcik z małej blaszki (18cm), wypróbowałam kilka przepisów na biszkopt i chyba ten najbardziej mi odpowiada, jeśli chcemy by był ciemniejszy należy dodać więcej kakao, lub nie dajemy wcale gdy ma być jasny, polecam, można go spokojnie przekroić na 3 grube płaty, dzięki temu torcik będzie bardziej efektowny :)


                                                                     SKŁADNIKI:


  • 3 jajka (osobno żółtka i białka)
  • 1/3 szkl cukru
  • 120g mąki tortowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżeczki kakao

                                                            PRZYGOTOWANIE:

Białka ubić na sztywną pianę, stopniowo dodając połowę cukru, w drugiej misce ubić mikserem żółtka z pozostałą ilością cukru na gładką masę, dodać pianę do żółtek i wymieszać mikserem na najmniejszych obrotach, na koniec dodać przesianą mąkę z proszkiem i kakao, dokładnie ale delikatnie wymieszać, przygotowaną masę wlać do tortownicy 18cm, dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia, włożyć do rozgrzanego piekarnika do 160-170 stopni na ok.35-40 minut (do suchego patyczka), ja upieczony biszkopt zostawiam do ostygnięcia w piekarniku, przy lekko uchylonych drzwiczkach, ostygnięty biszkopt przekroić dużym nożem dwa razy, czyli mamy trzy płaty.






15 komentarzy:

  1. Super przepis! Biszkopt wyszedł wysoki i puszysty. Po prostu idealny. Wypróbowałam kilka przepisów na biszkopt ale ten był najlepszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tej mąki jest stanowczo za dużo! Właśnie zmarnowałam wszystkie składniki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tym przepisem wykonywałem swój pierwszy blat i smakował naprawdę dobrze :)
    Chciałbym jednak nauczyć się robić takie torty: https://e-torty.pl/kategoria/torty-artystyczne-3D. Chyba jeszcze za wcześnie na takie propozycje, ale ostatnio miałem okazję próbować i byłem zachwycony.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy mozna dsc make zwykla zamiast tortowej

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tym przepisem przygotujesz dobre ciacho dla ptakow gdy mrozy. Ilosc maki jak na drozdzowe. Absolutnie odradzam robienie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pieke drugi raz wciągu 6mieś.i ponownie wyrósł z ledwości do pełnej foremki. Nie ma.mowy o podziale na 3cześci.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam piec torty. Sprawia mi to zawsze dużą satysfakcję :). Przed przystąpieniem do pracy, zawsze dobieram sobie niezbędne akcesoria, którymi będę się posługiwać. Przeważnie są nimi m.in. forma do ciasta, tortownica oraz zakupiona ostatnio na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce/sztucce-do-serwowania-potraw poręczna łopatka do ciasta. Za ich pomocą przygotowanie każdego tortu nie stanowi dla mnie żadnego problemu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z 3 jajek ma taki wyrosna i na 3 części podzielić? Wontpie w to

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak na pierwszy raz robienia z tego przepisu, wyrósł ładnie i dało się podzielić na 3 części

    OdpowiedzUsuń