Kuchnia pachnąca wanilią

Kuchnia pachnąca wanilią

piątek, 28 lutego 2014

KOKOSANKI

Prosty przepis na domowe kokosanki, jak robiłam je pierwszy raz to nie wiedziałam czy wyjdą, ale wyszły i są naprawdę dobre, pomysł wzięłam z ,kuchni Lidla, na duet kokosanek, czyli zwykłe i z dodatkiem czekolady, mniam:)



                                                                  SKŁADNIKI:

  • 200g wiórków kokosowych
  • 1/2 szkl cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 5 białek
  • 20g czekolady deserowej lub mlecznej
                                                            
                                                           PRZYGOTOWANIE:

Miskę umieścić nad garnkiem z parującą wodą, wsypujemy cukier, cukier waniliowy, wiórki oraz wlewamy białko, mieszamy do uzyskania jednolitej masy i rozpuszczenia cukru, odstawiamy do wystudzenia.
Masę dzielimy na dwie części, do jednej dodajemy drobno posiekaną czekoladę. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia formujemy kulki (ja formowałam rękoma zwilżonymi wodą) i pieczemy w rozgrzanym piekarniku do 170 stopni przez 15 minut, aż się zarumienią.
Zostawiamy do wystygnięcia, wtedy też trochę stwardnieją.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz