Kuchnia pachnąca wanilią

Kuchnia pachnąca wanilią

wtorek, 15 kwietnia 2014

TORT Z WIŚNIAMI I BITĄ ŚMIETANĄ

Tort, a raczej torcik wyszedł przepyszny, wiśnie w frużelinie i bita śmietana idealnie do siebie pasują, następnym razem zrobię bardziej czekoladowy, dodam więcej kakao lub rozpuszczoną czekoladę, żeby biszkopt był ciemniejszy, zrobiłam w małej tortownicy i bez okazji, chociaż okazja zawsze się znajdzie :)


                                                                  SKŁADNIKI:

BISZKOPT:

TUTAJ



BITA ŚMIETANA:

  • 400ml śmietanki 30% (ja kupuję w Lidlu w kubeczkach po 200ml)
  • 2 cukry waniliowe
  • 3 łyżki cukru
  • śmietan fix
DODATKOWO:
  •  3/4 puszki wiśni w frużelinie ok.300g
  • 1/3 słoika dżemu wiśniowego
  • czekolada do dekoracji
  • herbata lub rozrobiony sok z cytryny do nasączenia biszkoptu

                                                          PRZYGOTOWANIE:

Śmietankę wkładamy na 30 minut do zamrażalnika, schłodzoną ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym na sztywną pianę, na koniec dodajemy śmietan fix i dokładnie mieszamy.
Gotowy ostudzony biszkopt przekrawamy dwa razy i otrzymujemy trzy krążki, każdy krążek delikatnie skropić po wierzchu mocną herbatą lub sokiem z cytryny rozrobionym w wodzie.
Na pierwszy krążek biszkoptu nakładamy wiśnie, a na to bitą śmietanę, przykrywamy drugim krążkiem, nakładamy dżem i śmietanę, przykrywamy trzecim krążkiem i nakładamy śmietanę, dekorujemy wg uznania, czekoladą, wiśniami lub innymi owocami, gotowy torcik wkładamy do lodówki do schłodzenia.
Ja lubię najbardziej na drugi dzień, biszkopt jest wtedy idealnie nasączony :)







2 komentarze:

  1. Wygląda pysznie, i ta frużelina, mniam.
    Jak już znalazłam ją w sklepie to kupiłam po 3 sztuki w 4 smakach. :)
    Będę musiała wykorzystać do Twojego torciku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny ten torcik,śmietanka Pilos ładnie się ubiłam ja również jej używam do ciast.

    OdpowiedzUsuń