Kuchnia pachnąca wanilią

Kuchnia pachnąca wanilią

niedziela, 6 kwietnia 2014

TORT SACHERA (SACHERTORTE)

Już od jakiegoś czasu chodził mi po głowie ten torcik, czekoladowe delikatne ciasto, oblane dużą ilością czekolady...., mmmmniam :)
Sachertorte, czyli tort czekoladowy, przełożony konfiturą morelową i oblany polewą czekoladową, uchodzi za specjalność kuchni austriackiej, klasycznie podawany z bitą śmietaną i wiedeńską kawą z mlekiem, polecam wszystkim miłośnikom czekolady :)




                                                                 SKŁADNIKI:

  • 150g gorzkiej czekolady (polecam z Lidla, ma dużą zawartość kakao, 74%)
  • 150g miękkiego masła
  • 100g cukru pudru
  • 6 żółtek
  • 6 białek
  • 50g cukru
  • 150g mąki
  • szczypta soli
  • konfitura morelowa
POLEWA:

  • 200g gorzkiej czekolady
  • 150ml słodkiej śmietanki
  • 1 łyżka masła
W rondelku podgrzać śmietankę (bez zagotowania), dodajemy czekoladę i rozpuszczamy ją w śmietance, mieszamy i zdejmujemy z ognia, dodać masło i wymieszać.


                                                        PRZYGOTOWANIE:

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, lekko ostudzić i utrzeć z masłem na puszystą masę, dodać cukier puder, żółtka i dalej ucierać. Białka ubić na na niezbyt sztywną pianę, pod koniec ubijania stopniowo dodawać cukier, dodać do masy czekoladowej i wymieszać, wsypać mąkę, szczyptę soli, wymieszać, masę przelać do tortownicy 24cm, wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą, wstawić do rozgrzanego piekarnika do 180 stopni, piec przez 45-50 minut.
Gotowe przestudzone ciasto przekroić na dwa plastry, jeżeli zbyt mocno wyrosło, wyrównać wierzch, posmarować konfiturą morelową i złożyć, polać dokładnie polewą czekoladową, ja odczekałam chwilę i polałam po raz drugi, czekamy aż polewa stężeje i możemy podawać, smacznego :)








2 komentarze:

  1. Jakiś czas temu też za mną chodził ten tort, ale jak do tej pory go nie zrobiłam i widząc Twój torcik znowu sobie o nim przypomniałam :) Bardzo apetycznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń