Kuchnia pachnąca wanilią

Kuchnia pachnąca wanilią

sobota, 29 marca 2014

CIASTO POMARAŃCZOWO - CZEKOLADOWE

Lubię takie przepisy, gdy wystarczy tylko chwila i mamy coś pysznego, taki właśnie jest ten przepis, ciasto jest nieduże, pieczemy w małej formie, ale bardzo smaczne i dzięki pomarańczy aromatyczne, ja na wierzch dałam lukier, ale równie dobre będzie posypane cukrem pudrem :)



                                                                     SKŁADNIKI:

  • 150g cukru pudru
  • 175g margaryny lub masła
  • 3 jajka
  • 175g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki mleka
  • 3 łyżki soku pomarańczowego\
  • skórka starta z 1 pomarańczy
LUKIER:
  • 100g cukru pudru
  • 3-4 łyżki soku pamarańczowego
Przesiać do miseczki cukier puder, wlać tyle soku z pomarańczy, aby powstała gładka masa.

                                                             PRZYGOTOWANIE:

Utrzeć na pulchną masę cukier z margaryną lub masłem, stopniowo dodawać jajka i dokładnie ucierać, dodać mąkę i wymieszać. Podzielić masę na pól, do jednej dodać kakao i mleko, dokładnie wymieszać, do drugiej połowy dodać sok pomarańczowy i skórkę. Nakładać na przemian łyżką do formy (ja posypałam formę bułką tartą, ale lepiej wyłożyć papierem do pieczenia), rozprowadzić i wstawić do rozgrzanego piekarnika do 180 stopni, piec przez ok. 25-30 minut, gotowe ciasto odstawić do wystygnięcia, następnie wierzch posmarować lukrem, można dodatkowo udekorować czekoladą :)










5 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda,akurat byłam w Lidlu i kupiłam pomarańcze więc chyba się skuszę na ten świetny placek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię połączenie czekolady i pomarańczy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. połączenie czekolady i pomarańczy jest super :D
    ---
    http://takeittasty.blogspot.com
    http://facebook.com/takeittasty

    OdpowiedzUsuń