Kuchnia pachnąca wanilią

Kuchnia pachnąca wanilią

niedziela, 9 lutego 2014

CIASTO ZEBRA

Proste w przygotowaniu ciasto, do tego bardzo smaczne, przyznam, że robiłam je pierwszy raz. Dostałam wczoraj w prezencie wiejskie jaja, więc ciasto bioszkoptowe od razu przyszło mi do głowy :)




                                                                      SKŁADNIKI:

  • 2 i 1/2 szkl mąki
  • 4 jaja
  • 1 szkl oleju
  • 1 szkl wody gazowanej
  • 1 szkl cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • olej i bułka tarta do formy


                                                                 PRZYGOTOWANIE:

Jajka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym, wlać olej, chwilę miksować, dodać szklankę wody i wymieszać, na koniec dodajemy mąkę i proszek do pieczenia, mieszamy. Ciasto dzielimy na dwie części, do jednej dodajemy kakao. Na wysmarowaną olejem i posypaną bułką tartą formę wylewamy ciasto, na przemian jedno na drugie, aż do wyczerpania, ja użyłam małej chochelki, wkładamy do nagrzanego do temp 180 stopni piekarnika i pieczemy 45 minut, przed podaniem posypujemy cukrem pudrem :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz